Akademia Morska w Szczecinie
 
Szukanie zaawansowane
   
 
Home Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Galerie  
 
 


Forum Akademia Morska w Szczecinie Strona Główna Pomoce dydaktyczne Pierwszy egzamin...:(
Wyświetl posty z ostatnich:   
       
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny

Czw 14:16, 22 Lis 2007
Autor Wiadomość
Arizonka
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

Aniu, damy rade Smile dziekujemy Smile

Pati do zobaczonka niebawem nana Smile


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Czw 16:05, 22 Lis 2007
Autor Wiadomość
Pati
V.I.P.
V.I.P.



Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosławiec

Temat postu:

jak byscie mogly wyslijcie mi jakies notatki czy cos tam na egzamin Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Czw 19:01, 22 Lis 2007
Autor Wiadomość
Arizonka
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

Pati ściągi poślę Ci na maila po weekendzie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Czw 19:36, 22 Lis 2007
Autor Wiadomość
Pati
V.I.P.
V.I.P.



Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosławiec

Temat postu:

dziekuje Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Pią 7:09, 23 Lis 2007
Autor Wiadomość
tusia
V.I.P. Moderator
V.I.P. Moderator



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

Temat postu:

Pati, przesle ci to co dostawalismy na meila, a do weekednu to i ja sie tym zajme Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Pią 9:17, 23 Lis 2007
Autor Wiadomość
Pati
V.I.P.
V.I.P.



Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosławiec

Temat postu:

dzieki :*

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Sob 18:20, 24 Lis 2007
Autor Wiadomość
Gość







Temat postu:

Czy ja dobrze ...czytam? Dołączasz do nas? no to wielkie WELCOME
 
      Do góry  

Sob 18:24, 24 Lis 2007
Autor Wiadomość
D
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

Temat postu:

Gość ...jaki gość? na gościa to trzeba wyglądać i kasę mieć. No, ładnie się zalogowałem i teraz jest ok. Pati witam!

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Sob 18:31, 24 Lis 2007
Autor Wiadomość
Arizonka
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

D. małe usterki? Wink hihi Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 11:24, 25 Lis 2007
Autor Wiadomość
tusia
V.I.P. Moderator
V.I.P. Moderator



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

Temat postu:

buhahaha...Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 18:21, 25 Lis 2007
Autor Wiadomość
rafik
Częsty bywalec forum
Częsty bywalec forum



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

Sporo nowych NA FORUM. WITAMY. A tak na marginesie to słyszałem że od najbliższeo zjazdu ADMINISTRATOR bedzie świeciła przykładem i chodziła na wszystkie zajęcia.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 18:43, 25 Lis 2007
Autor Wiadomość
Pati
V.I.P.
V.I.P.



Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosławiec

Temat postu:

dolaczam Smile jutro skladam papiery i w sobote juz bede Smile)))

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Nie 20:58, 25 Lis 2007
Autor Wiadomość
Arizonka
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

rafik napisał:
Sporo nowych NA FORUM. WITAMY. A tak na marginesie to słyszałem że od najbliższeo zjazdu ADMINISTRATOR bedzie świeciła przykładem i chodziła na wszystkie zajęcia.


Rafik, nie wiem o czym mówisz Razz przecież chodzę buhaha


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Pon 21:37, 26 Lis 2007
Autor Wiadomość
Arizonka
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

Analiza definicji CL

CENTRUM LOGISTYCZNE to obiekt przestrzennie funkcjonalny wraz z infrastruktura i organizacją, w którym realizowane są usługi logistyczne związane z przyjmowaniem, magazynowaniem, rozdziałem i wydawaniem towarów oraz usługi towarzyszące, świadczone przez niezależne w stosunku do nadawcy lub odbiorcy podmioty gospodarcze.

Centrum logistyczne zdefiniować można w dwojaki sposób. Po pierwsze za centrum logistyczne uważa się autonomiczną organizację gospodarczą, ściśle powiązaną z otoczeniem komunikacyjnym, świadczącą usługi logistyczne w ramach doraźnych zleceń lub stałych umów z przedsiębiorcami zewnętrznymi. Poza tym centrum logistyczne jest miejscem krzyżowania się kierunków przepływu towarów i informacji. Dotyczy to zatem zarówno przedsiębiorstw prywatnych, które w ramach usprawnienia przepływu towarów w firmie decydują się na budowę centrów logistycznych jak również podmiotów gospodarczych o charakterze ogólnokrajowym lub regionalnym, które świadczą usługi logistyczne dla różnych firm.

W drugim ujęciu centrum logistyczne może być postrzegane jako terminal do obsługi zintegrowanych jednostek ładunkowych o średniej i wysokiej podatności na technologie transportu intermodalnego, uzupełniony o dodatkowe człony funkcjonalne przystosowane do realizacji rozbudowanych funkcji dystrybucyjnych. Ten aspekt dotyczy najczęściej dużych portów morskich świadczących usługi logistyczne związane z przeładunkiem, który wiąże się ze zmianą gałęzi transportowej, która najczęściej dotyczy transportu w jednostkach transportowych jakie stanowią kontenery.

Syntezy obu definicji dokonał Europejski Związek Centrów Logistycznych (Europlatforms) w załączniku do swojego statutu. Wyjaśnienie pojęcia centrum logistycznego wg tłumaczenia Joanny Miklińskiej brzmi następująco:
Centrum logistyczne to wyznaczony obszar, w obrębie którego wszystkie czynności związane z transportem, logistyką i dystrybucją dóbr, w ramach przewozów w relacjach zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, wykonywane są przez różnych operatorów. Operatorzy ci mogą być właścicielami zbudowanych i znajdujących się w centrum: budynków, biur, magazynów, placów składowych, parkingów, urządzeń itp. lub korzystać z nich na zasadach dzierżawy lub wynajmu.

Ogólna charakterystyka CL

Centrum Logistyczne świadczy kompleksowe usługi logistyczne oraz usługi towarzyszące. Podstawowymi elementami niezbędnymi do świadczenia tych usług są:

Infrastruktura – np. budowle inżynierskie, hydrotechniczne, drogi lądowe i wodne, place, magazyny, parkingi, budynki administracyjne, sieć elektryczna, telekomunikacyjna, wodno – kanalizacyjna itp.;
- urządzenia techniczne do przeprowadzenia prac przeładunkowych i magazynowych oraz wspomagające zarządzanie;
- personel;
- sprawna organizacja.

Typowe CL posiada takie obiekty jak:
- magazyny, place składowe, terminale kontenerowe;
- hotele pracownicze, staje paliw. stacje serwisu pojazdów, punkty gastronomiczne, miejsca świadczenia usług celnych, firmy ubezpieczeniowe-gdzie świadczone są usługi towarzyszące.

Poszczególne CL różnią się miedzy sobą ilością oraz rodzajami obiektów.
Według kryterium terytorialnego zasięgu działania można wyróżnić:

- międzynarodowe CL o najwyższym stopniu rozbudowy organizacyjnej i funkcjonalnej;
- regionalne CL, które są pośrednim ogniwem w realizacji usług logistycznych;
- branżowe CL obsługujące określoną branżę.

Struktura funkcjonalna CL

Założenia CL to przede wszystkim:

- konieczność oferowania klientowi usług takich jakich sobie życzy, w najdogodniejszych dla niego partiach, terminalach i formach regulacji zobowiązań;
- minimalizacja zapasów we wszystkich strefach działalności gospodarczej;
- wyhamowanie tendencji gwałtownego wzrostu kosztów transportu;
- wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych;
- modernizacja systemów zaopatrzenia i dystrybucji oraz dostosowanie się do nowo powstałych specjalistycznych wielkich korporacji.

Celem CL jest gromadzenie dużej ilości ładunków drobnicowych (po ewentualnej obróbce) do dalszej dystrybucji, co stanowi zysk w ciągu transportowym towarów.

Główne funkcje CL na przykładzie ZCL – PS:

- przeładunek w relacjach pośrednich,
- transport wewnętrzny w relacjach pomiędzy punktami w granicach ZCL – PS oraz pomiędzy nabrzeżami PS a punktami w granicach ZCL – PS,
- magazynowanie składowanie,
- kontrola jakościowa i ilościowa,
- sortowanie,
- pakowanie i przepakowywanie,
- etykietowanie,
- cena na towarze,
- montaż maszyn,
- lekka produkcja,
- serwis gwarancyjny montowanych i produkowanych wyrobów,
- dystrybucja towarów,
- ekspedycja towarów,
- formowanie jednostek ładunkowych,
- kompletowanie przesyłek,
- obsługa prawno-finansowa,
- obsługa informacyjna,
- ubezpieczenia transportowe,
- usługi celne,
- inne usługi logistyczne.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  

Pon 21:38, 26 Lis 2007
Autor Wiadomość
Arizonka
Administrator
Administrator



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 815
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Temat postu:

Główne zasady metodyki budowy CL

Wzrost zainteresowania zarządzaniem logistycznym wynika głównie z możliwości znacznego obniżenia kosztów produkcji, gdyż w procesach logistycznych zaangażowany jest pokaźny majątek. Lepsze jego wykorzystanie dzięki przyśpieszeniu przepływu strumieni towarów sprzyja, więc wzrostowi efektywności wytwarzanych dóbr i usług. Każde choćby nieznaczne w wymiarze procentowym zmniejszenie kosztów logistycznych może przyczynić się do poważnego obniżenia kosztów produkcji i wzrostu dochodu narodowego. Wzrost zainteresowania zarządzaniem logistycznym wynika głównie z możliwości znacznego obniżenia kosztów produkcji, gdyż w procesach logistycznych zaangażowany jest pokaźny majątek. Lepsze jego wykorzystanie dzięki przyśpieszeniu przepływu strumieni towarów sprzyja więc wzrostowi efektywności wytwarzanych dóbr i usług. Każde choćby nieznaczne w wymiarze procentowym zmniejszenie kosztów logistycznych może przyczynić się do poważnego obniżenia kosztów produkcji i wzrostu dochodu narodowego. Główne zasady metody budowania CL to:

- analiza parametrów wybranych CL zlokalizowanych w innych krajach UE (parametry przestrzenne, funkcjonalne, technologiczne, organizacyjne i informatyczne);
- powiązania transportowe krajowe i międzynarodowe;
- duża powierzchnia CL – około 30 ha z możliwością powiększenia;
- charakterystyka techniczno-eksploatacyjna i ocena istniejących połączeń transportowych w aspekcie możliwości dystrybucji masy towarowej przez CL;
- warunkiem koniecznym lokalizacji jest dobra przepustowość transportowa(infrastruktura transportowa);
- dostępność do wody;
- w pobliżu lotniska;
- wysoki wskaźnik tendencji rozwojowych regionu.

Kryteria wyboru lokalizacji CL

Podstawą wskazania lokalizacji CL jest prognoza wielkości struktury rodzajowej i kierunków przewozu handlu krajowego, zagranicznego i tranzytowego.
Włoski model organizacji CL skupia się głównie w portach morskich. Za wyborem takiej lokalizacji CL przemawia to, że port, pełniąc specyficzną funkcję gospodarczą(transportową, przemysłową, logistyczną, handlową, miastotwórczą i regionotwórczą), spełnia warunki lokalizacyjne takie jak:

- korzystne położenie geograficzne,
- duży potencjał składowy,
- możliwość stworzenia infrastruktury portowej,
- pośredniczenie w handlu,
- oferowanie klientom szerokich możliwości załadowczych i przewozowych,
- korzystne warunki obsługi w wolnym obszarze celnym,
- koordynacja działań przedsiębiorstw układu portowego,
- obsługa telekomunikacyjna i informatyczna,
- wprowadzenie nowych technologii przeładunkowych.

Funkcje gospodarcze regionui ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL

Celem logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem, jest przyspieszenie przepływów materiałowych i informacyjnych, jak również zsynchronizowanie relacji między czasem, jakością i kosztem w całym łańcuchu logistycznym.
Z tych też powodów region(np. miasto) zdobędzie również szansę rewitalizacji podupadłych gospodarczo terenów drogą aktywizacji funkcji miejskich.
Powstanie CL na danym obszarze przyczyni się do wzrostu gospodarczego i ekonomicznego całego regionu.
Analizując potencjał gospodarczy regionu(np. Zachodniopomorskiego) należy wymienić głownie przesłanki rozwojowe, a należą do nich:

- korzystne położenie geograficzne,
- gospodarka morska powiązana z komunikacją lądową, powietrzną i rzeczną,
- wielofunkcyjny i wielobranżowy przemysł,
- wzrost liczby przedsiębiorstw prywatnych oraz spółek z udziałem kapitału zagranicznego,
- duży potencjał turystyczny,
- wykształcona kadra.

ZCL będzie miało znaczący wpływ na rozwój całego województwa i przyczyni się do rozkwitu portów ujścia Odry.

Ponadto ulokowanie centrum w porcie podniesie atrakcyjność gospodarczą całej aglomeracji miejskiej regionu, dotkliwie odczuwającego postępujący upadek przedsiębiorstw gospodarki morskiej. Przewiduje się, że CL stworzy nowe możliwości działania w sferze usług logistycznych i handlowych poprzez poprawę efektywności transportu, sprawności procesów przemieszczania i bezpieczeństwa ładunków.

ZCL – PS spełni rolę stymulatora rozwoju gospodarczego regionu, przyczyni się do złagodzenia problemu bezrobocia i zastoju gospodarczego. Do realizacji tego celu w znaczący sposób przyczyni się lokalny rynek. W działalności CL można wykorzystać część wykwalifikowanej kadry ze zlikwidowanych przedsiębiorstw gospodarki morskiej oraz opracowanie i przyjęcie odpowiednich narzędzi i modeli organizacyjno-finansowych.
Szczecin jak dotąd nie posiadał wyraźnie wyodrębnionego obszaru, na którym rozwijałyby się usługi poza portowe wykorzystujące przywodną lokalizację miasta.

Powstanie ZCL – PS da miastu szansę na rekreację najstarszych terenów portowych położonych na Łasztowni. Ograniczając tradycyjne funkcje portowe i zastępując je funkcjami miejsko-portowymi można rozwinąć bazę:

- turystyczną z portem jachtowym i zapleczem hotelowym,
- rekreacyjną z centrum rozrywki,
- handlową z siecią i centrum handlowym,
- usługami obsługi biznesu,
- administracyjną i mieszkaniową,
- produkcyjno-usługową (targ rybny, rzemiosło, turystyczne usługi itp.).

Elementy przestrzennego zagospodarowania CL


Celem planu zagospodarowania terenu CL jest określenie:

- szczegółowej lokalizacji i granic obszaru CL;
- wyznaczyć przebieg ciągów komunikacyjnych i przestrzennego podziału terenu;
- logiczne przedstawienie na planie obiektów kubaturowych, urządzeń technicznych;
- uzbrojenie terenu, które warunkuje realizację funkcji logistycznych;
- w planie należy uwzględnić drogi zewnętrzne (główne zewnętrzne połączenia drogowe) i wewnętrzne;
- wyznaczyć tereny parkingowe, samochodowe(z zapleczem sanitarnym dla kierowców);
- rozmieścić budynki administracyjne dla usług transportowych, kurierskich, spedycyjnych(zagranicznych i krajowych);
- zbudować magazyny kryte – długoterminowe, magazyny specjalistyczne, place do obsługi kontenerów;
- zadbać o funkcjonalność i estetykę terenu;
- raportować i analizować wpływ CL na środowisko i czynić działania w celu jego zabezpieczenia.

Forma organizacyjno - prawna systemu zarządzania CL

Ze względu na przyjętą koncepcję tworzenia CL wyróżnić można kilka wariantów tworzenia podmiotu gospodarczego o funkcjach zarządczych i koordynacyjnych, odpowiedzialnych za finansowanie inwestycji infrastrukturalnych oraz tworzenie warunków techniczno-organizacyjno-prawnych rozwoju CL. Wyróżniamy:

- fuzja przedsiębiorstw w wyniku, którego powstaje nowy podmiot gospodarczy. Oznacza to, że CL tworzy spółkę akcyjną. Przedsiębiorstwa – akcjonariusze łączą się tworzą nową jakość funkcjonalną i organizacyjną i tracą swoją osobowość prawną;
- przedsiębiorstwa zainteresowane powstaniem nowego podmiotu tworzą CL.

CL jako samodzielny podmiot gospodarczy o funkcjach koordynacyjno-informacyjnych może powstać w formie spółki kapitałowej utworzonej przez przedsiębiorstwa zainteresowane świadczeniem i korzystaniem z usług logistycznych. Przedsiębiorstwa-akcjonariusze wchodzą z kapitałem, integrują swoją działalność, ale nie tracą osobowości prawnej. Tworzony jest holding. Wprowadzają przedsiębiorstwo specjalistyczne nadzorujące i zarządzające funkcją logistyczną:

- przekazanie funkcji zarządu wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom na zasadzie wieloletnich odnawialnych porozumień.

Przekazanie przez przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe funkcji logistycznych wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom, które pełnią funkcję tzw. trzeciego partnera. Firmy nie mają bezpośrednich powiązań kapitałowych z partnerami. Angażują własne środki finansowe i potencjał logistyczny zapewniając niezawodność działania.

ZMPS-Ś, jest właścicielem i zarządcą gruntów i infrastruktury portowej. Jest spółką akcyjną o kapitale publicznym (państwo + gmina). Może sam zarządzać CL lub wydzielić komórkę, która będzie zarządzać CL. Zarządzanie polegać będzie na:

- poszukiwaniu dzierżawców, którzy będą świadczyć usługi w oparciu o CL;
- ogłaszaniu przetargów na zarządzanie CL;
- utworzeniu spółki dzierżawca terenu Cl + inwestor (ZMPS-Ś).

Harmonogram finansowy i rzeczowy realizacji inwestycji CL

Przy realizacji inwestycji CL istotnym jest przygotowanie harmonogramu finansowo-rzeczowego czyli ustalenie, kiedy i za co będziemy płacić. Harmonogram budowy ZCL-PS opracowano na okres 3 lat. Założono, że środki finansowe na realizację inwestycji pochodzić będą w wysokości 25% z Budżetu Państwa a 75% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W I roku budowy potrzebne będą największe nakłady inwestycyjne, które wyniosą 52,12%

W II roku 25,32%, a w III 22,56%. Pierwszy okres realizacji inwestycji pochłonie najwięcej środków ze względu na prace projektowe, wykup działek, wyburzenia i rozbiórki a także min. na wykonanie uzbrojenia

Elementy harmonogramu:

- czynność, którą należy wykonać,
- okres czasu (od-do),
- osoba odpowiedzialna za wykonanie,
- wykonawcy,
- niezbędne zasoby (ludzkie, finansowe, rzeczowe, informacyjne, materialne i prawne, czas),
- koszty,
- efekty,
- powiązania z innymi zadaniami (harmonogramami).

Analiza efektów ekonomiczno - finansowych i społecznych funkcjonowania CL

CL przynosi długofalowe korzyści dla kraju, regionu, przedsiębiorstw z nim związanych (pośrednio i bezpośrednio):

- napływ kapitału krajowego i zagranicznego,
- wzrost rangi i konkurencyjności regionu,
- rozwój przemysłu, handlu i usług wraz z podniesieniem ich poziomu jakości,
- powstanie wielu małych i średnich przedsiębiorstw,
- wzrost przychodu budżetu Państwa z tytułu podatków pośrednich,
- racjonalne zaopatrywanie w towary mieszkańców regionu,
- rozwój szkolnictwa w efekcie zapotrzebowania na wykwalifikowaną kadrę,
- powstanie nowych miejsc pracy – wzrost płaconych podatków oraz czynszów i opłat do budżetu lokalnego a co za tym idzie zwiększenie nakładów na rozwój regionu,
- zmniejszenie bezrobocia, co stanowi priorytetowy cel działania Państwa,
- zwiększenie działań proekologicznych.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny

 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


      Do góry  

Strona 2 z 4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Skocz do:  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004
             
Regulamin